Förlåt

Jag är himla ledsen, men när det är så att sommaren kommit till Århus och man har en tenta att plugga till så hinner man liksom inte med att blogga som man borde. Vad har hänt sedan sist tro? Jo som sagt så har ju sommaren kommit med buller och bång. Minst 25 grader vareviga dag och blå himmel så långt ögat ser. Jag är brun som en pepparkaka, eller åtminstone rödbrun, på bröstet efter att ha pluggat utomhus så fort jag kommit åt.
Nu är det dessutom bara en dryg månad kvar till flytten och vi har diskuterat vilken färg som är bäst att ha på soffan. Har lyckats bli ihop med en som lägger stor vikt vid kill- och tjejfärger och vad som är acceptabelt att sitta i som manlig karlakarl. Mörklila är alltså uteslutet, tyvärr.
Idag har jag varit en tur till Tivoli Friheden med Elin. Hurtig som jag är så tog jag cykeln. Det är minsann 8,14 km enkel väg. Kanske inte låter så farligt, men när man ska hem och det är 8,14 km uppförsbacke så är man inte lika kaxig. Hem kom jag och svettig blev jag. Dessutom var det en fräckis som hade snott mitt fina sadelöverdrag nere vid tivolit. Hade männ'skan frågat snällt hade jag gett henne en tia så hon kunde köpa sig ett eget inne på Tiger. Jag säger henne eftersom sadelöverdraget var rosa med röda hjärtan på. Så är det någon i Århus-trakten som ser en person cykla runt med ovan nämnda överdrag, tvivla inte att sticka en pinne i hjulet på cykel och ta det tillbaka! Hittelön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0