SKS, afd Q

Längesedan det var en uppdatering, så nu tar jag tag i mig själv! Är ju ute på praktik för tillfället. På infektionsmedicinsk afdeling närmare bestämt och jag älskar't! Är inne på tredje veckan av åtta nu och tiden bara flyger iväg. Jag har skrivit mina första primära journaler och gått rond, vilket betyder att man kan hitta underskriften "Sandra Åhlén Sandblom, stud. med." inne i olika patientjournaler. Stort. Vi springer omkring med en varsin loggbok som vi ska ha underskrifter i efter att vi lyckats genomföra olika undersökningar och liknande. Hade 12-timmarsvakt i fredags och lyckades skrapa ihop hela åtta underskrifter! Inte illa. Känner verkligen att det är det här jag ska hålla på med i resten av mitt liv. Har helt klart valt rätt och det har varit så värt det att flytta helt själv till ett annat land utan att känna någon eller ens kunna språket. Det är ju nästan så man blir sentimental och kan fälla en tår. Tänker dela med mig av en låt som beskriver ganska bra hur det känns:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0