Sult

Jag är hungrig, men kan inte komma på vad jag ska laga för mat. Samtidigt så lagar min ambitiösa ovanpå-granne middag till sig själv. Av någon anledning så har vi förenade spisfläktar, för det min granne lagar i sin lägenhet det kan jag lukta i min. Under kvällar som dessa så är det en ren form för tortyr. Ikväll är det något gott-luktande på menyn dessutom. Suck!
Förresten har jag lyckats byta till Marilyn Monroe-toasitsen idag, helt själv utan min personliga VVS:are! Blev mycket snyggt, dock så var passformen inte den bästa, men den får hänga med så länge den håller.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Sandra!



Jag är en 21-årig tjej som ska börja läsa medicin i Århus till hösten.



Först och främst vill jag tacka för en jättebra blogg, är väldigt kul att läsa för en blivande läkarstudent :).



Jag har också några frågor angående boendesituationen i Århus, vore jättesnällt om du hade tid och lust att svara :). Hur ser boendesituationen ut i Århus? Är det svårt att få tag i en studentlägenhet relativt nära till universitetet? Vilka områden tycker du är ”bra” och lugna, samt relativt nära till universitetet? Går det att cykla till universitetet från de flesta studentlägenheter?



Eftersom jag har blivit tilldelat en ”standby-plats” har jag ställt mig i bostadskö på http://www.ungdomsboligaarhus.dk/, och försökt hitta lägenheter som ligger relativt nära till universitet, allt ifrån Centrala Aarhus (Midt), t.ex. Mejlgade, Munkegade – Aarhus Vest, t.ex. Stenaldervej (Brabrand), Ryvej (Rybo), Bymosevej, samt Aarhus Nord, t.ex. Sten Billes Torv. Skulle du kunna uttala dig lite om några av de områdena? Kan man räkna med att kanske få bo längre bort från universitetet i början eller går det att få tag i en lägenhet relativt nära universitetet direkt?



Jag vore mycket tacksam om du hade tid och lust att svara :).



MVH Emma

2012-02-05 @ 21:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0