Epidemiologi & Biostatistik

Jag klarade senaste tentan! Hipp hurra!. Nu när denna termin är uppdelad i flera olika kurser så är det jätteskönt att klara allt med en gång eftersom alla omtentor ligger ungefär samtidigt i januari sedan. Skulle vara så jobbigt utifall man var tvungen att läsa om en massa som därefter ska tentas av igen dagarna efter varandra.
Tror nog jag hade min beskärda del av omtentor förra terminen. Hade någon form av härdsmälta i min annars så eminenta hjärna då. Nu känns det däremot mycket bättre. Det är mycket lättare att hålla motivationen uppe när man bara har korta kurser, man hinner liksom byta till ny kurs innan det blir för jobbigt. Nu har jag ju dessutom bara två kurser kvar om man räknar med den jag startade idag. Plus att jag ska försvara min bacheloruppgift som jag lämnade in i torsdags.
Idag började vi med patologi, läran om sjukdomar. Ska nog bli väldans spännande tror jag. Verkar vara mest inriktat på olika cancersorter. Lite synd är det att kursen ändå är så kort. Annars hade man kanske kunnat få med en obduktion också. Hade varit sjukt spännande.
Bjöd en förväntansfull dansk på mina lussebullar igår, eller "lusebular" som han kallade dem. Danskar har extremt svårt för svenska "u" och "r", så de antränger sig jättemycket när de ska uttala dem så det låter ju så gulligt. Lussebullarna blev iallafall mycket väl godkända, vilket var tur :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0