Slagen hjälte

Jag lyckades skära av mig halva långfingernageln när jag skalade potatis häromdagen. Den försvann så man kunde se själva pulpan under och självklart så började det blöda en massa. Min första reaktion var chock och yrsel. Lite en typ av jag-dör-känsla. Ända tills jag sa till mig själv; Sandra, skärp dig! Du ska bli läkare!. Så då McGyvrade jag ihop ett plåster av kompresser och pakettejp. Sedan fortsatte jag att skala potatis.

Ett par fåglar har byggt bo inne i min ventilation. De flyger in genom det trasiga spjället från utsidan av lägenheten och jag hör fågelkvittret lika tydligt som om de skulle vara härinne. Jag har helt enkelt inte hjärta att säga till snyggvaktmästaren att ta bort boet. Dessutom är det ju lite mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0