Yey!

Nu har jag äntligen fått reda på resultatet av senaste tentan, fysiologi. Jag klarade det! Superlycklig är jag över det. Dock klarade jag inte den första tentan (biokemin, som enligt höjden av all jäklighet också är enklast). Den 9:de augusti ska den första skrivas om och jag är inte ett dugg nervös. Hade varit så mycket värre om det hade varit tvärtom. Att fysiologin skulle skrivas om, där är det tre böcker att läsa istället för en, som det är i biokemin. Lättnad är det alltså som präglar mina dagar framöver. Speciellt som jag lyckats få ett jobb här också. Blir privathemtjänsten för mig :)

Det positiva med att jobba i Danmark är att man får mycket mer i lön, jag kommer få ca 30 kr mer i timmen motför Sverige, samt att fribeloppet är mycket högre här, så jag kommer inte att behöva betala skatt. Vajjert! Jag har ju haft lite ångest över min höga hyra, men nu så kommer jag kunna få lite mer svängrum pengamässigt, så härligt så. Familjen får alltså stå ut med att se mindre av mig, men en liten tur till Svea ska jag nog lyckas klämma in.

Snart blir det en tur till dr. Lars för att ta bort gasbindan jag har i örat. Förra gången gjorde det himla ont, kändes som om trumhinnan skulle slitas ut, så jag bävar. Däremot är det en himla skön känsla efteråt när man inte längre har hela örat uppstoppat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis eller tillykke menar jag, till den klarade tentan och held og lykke med biokemin :D



jag läser också i Århus! :)

2011-08-09 @ 00:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0