Allt jag ville ha var ett husdjur

Har ju skrivit tidigare om mina fåglar som byggde ett bo inne i ventilationen. Nu är det så att uppenbarligen så kunde inte fågelungarna komma ut ur boet och genom spjället. Det började nämligen lukta lite svagt av något gammalt inne i lägenheten. Jag kunde inte komma på vad det var. Igår hade vi en riktig solskensdag och då blev lukten värre än någonsin. Det luktade ruttet i hela lägenheten. Anna kläckte då den smarta idén om att det måste vara fågelboet som luktade. Jag ställde mig på en stol och sniffade mot ventilationsluckan. Jag trillade nästan av pinn.
  Det ligger med största sannolikhet alltså döda fågelungar och ruttnar i min ventilation. Läckert. Till råga på allt så är det Kristi Himmelfärd och det betyder ju att det inte arbetar några vaktmästare förrän på måndag.

 Annars så hade vi grillkväll igår. Himla trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0