I'm a wild one

  Har haft ett litet problem som jag just nu har lite dåligt samvete över. Jag beställde denna klänning från internet och fick ett spårningsnummer från budfirman. I fredags så stod det att klänningen var levererad till privatadress och att en viss René Andersen hade signerat. Jag känner ingen René, dessutom upplystes det ingen adress. Jag trodde helt enkelt att de slarvat bort min order. Eller levererat den till fel person. Jag kontaktade internetsajten och ska få alla pengar tillbaka eftersom de inte kunde lokalisera ordern.
  Idag fick jag en tullräkning (eftersom klänningen kommer från USA) från själva budfirman och ringde då upp dem för att snällt förklara att jag inte tänker betala för något jag inte fått. Tanten i luren (den tredje i ordningen) frågade om jag inte kollat med grannarna? Är man inte hemma så dumpar de tydligen paketet hos första bästa granne. Jag gick ut till postlådorna och såg att på 49B bodde ju en René. Har precis knackat på och han hade ju självklart min klänning. Stackars René måste lida av akut folkfobi eftersom han inte kunde bemöda sig med att knacka på två dörrar bort för en vecka sen när paketet kom och sparat mig all möda.
  Men men, klänningen är min till endast tullpris. Resten får jag ju tillbaka, för trots att det sticker i samvetet så berättar jag nog inte att klänningen kommit tillrätta......
  Och hur dumma är budfirman UPS egentligen som inte meddelar åtminstone att paketet är avlämnat hos en granne?! När jag ringde så hade de inte ens info om det utan enligt dem var paketet lämnat till en René på 47A. Men han bor ju för tusan inte här! Tur att stackars René var en ärlig person som inte gjort sig av med klänningen för att tjäna en hacka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0