Helleuu!

Trots det faktum att svt har valt att lägga upphovsrätt på Antikrundan så det inte längre kan visas utanför Sverige (bara för att jäklas) så är det ändå en bra dag. Ikväll blir det Spårlöst!! Funderar på att göra en kopp varm choklad för att höja mysfaktorn.

  Åter till Antikrundan då jag förstår att det måste anses som chockerande nyheter. Jag märkte detta i torsdags då jag som vanligt gick in på svtplay för att avspela senaste avsnittet av just Antikrundan. Jag är ett troget fan och missar inte en enda av Knut Knutssons värderingar. Döm av min förvåning då det kommer upp ett meddelande på skärmen att pga upphovsrättslag så kan inte det begärda programmet visas utanför Sveriges gränser. Vafalls!? Här har jag suttit och kollat på de första tre avsnitten och helt plötsligt ska det trilskas. Anledningen att jag inte skrivit om det tidigare är för att jag var ju tvungen att bearbeta detta trauma. Då jag är en vän av ordning (fick diagnosen Asperger på facebook) så kan ni föreställa er att detta var något som ödelagde mitt liv as I know it. Jag har mina tvrutiner, utan dem är jag inte mig själv. Nu har jag försökt på alla sätt att få se på avsnittet. Jag har varit in på svtplay.se varje dag utifall de ändrat sig, samt letat efter uppladdade versioner på internet. Då Antikrundan inte är ett särskilt internationellt gångbart program så kan ni ju se svårigheten i det senare. Jag överväger seriöst att skriva ett klagobrev till svt. Vad gör de med alla licenspengar egentligen?? Vet hut! Jag ska underteckna mitt klagobrev med "Besviken", det borde lära dem.

Apropå något helt annat så tänkte jag visa en bild på Jessica som jag snott av henne och gjort iordning:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0