Dagen då Rosa Pantern (nästan) blev stulen

Fick ett sms igår med frågan om jag inte ville komma in till Botaniska och dricka en öl. Jag tackade ja och cyklade in. Väl framme upptäckte jag att det ju var ett musikarrangemang och massor med folk. Mysigt, tänkte jag och parkerade min springare bland alla andra cyklar. Jag låste den med mitt nya rosa lås från Ullared, så att även framhjulet inte skulle kunna rulla.

Då jag sedan skulle hem igen vid tiotiden på kvällen så var min stackars Panter borta! Vid det här laget var det knappt några andra cyklar där eftersom de flesta redan åkt hem. Efter att ha letat länge så var jag tvungen att ta bussen hem. Jag har sörjt hela natten, men bestämde mig för att inte ge upp i första taget. Imorse åkte jag in till Botaniska igen med hoppet om att kunna hitta min cykel när det nu var ljust.
  Det första jag ser när jag kommer tillbaka till brottsplatsen är min cykel! Snyggt parkerad där jag lämnade den. Dock saknade den sitt snygga rosa sadelöverdrag. När jag skulle låsa upp Ullaredslåset så såg jag att tjuvar och banditer försökt att såga sig igenom för att sedan kunna frakta hem min pärla. Men de misslyckades! Ha-ha!

Jag har målat upp ett scenario: Min snygga Rosa Pantern stod och blänkte i skenet av scenen i den Botaniska Trädgården. Tjuvar och banditer ser nämnda cykel och blir överväldigade. De kidnappar springaren in i skogen, samtidigt som den ädle springaren gör stort motstånd. Tjuven tar fram en såg samtidigt som banditen håller fast Pantern mot marken. Tjuven har missbedömt Panterns babyrosa lås och blir tvungen att ge upp. Pantern kravlar sig tillbaka i natten till parkeringsstället i hopp om att mamma ska komma och finna honom. Lyckan var stor imorse. Jag ska fira med pannkakor.


Låset. Lite dåligt fokus men man kan tydligt se hur någon försökt att såga sig igenom!


Den ädle springaren är återigen hemma i stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0