Praha II

 Tänkte lägga upp lite bilder från Prag, men ska bara göra en liten update på min nya snygga gryta jag fick av mormor Alice. Har nämligen invigt den med blomkål, fungerade utmärkt. Här är den stora händelsen iallafall förevigad:



Sådärja, nu kommer Pragbilderna, blev inte så många då min kamera tackade för sig och åkte till himlen, så alla bilder är tagna med mobilen;


Operan inte så långt från vårt hotell


Nationalteatern med äkta 24 karats guld på taket.


Utsikt från Prags eget Eiffeltorn (dock i miniatyr)


Det astronomiska uret på Gamla Stans torg (rolig fakta är att skaparen fick sina ögon utstuckna av Prags stadsmän så han inte skulle kunna kopiera klockan någon annanstans. Jag har läst det i Prags turistbok, ja.)


Karlsbron på avstånd, med alla sina statyer.


Nej det är inte Draculas kista, det är vår kära hotellhiss som saknade all form för stötdämpning när den anlände till varje våning.


Dörren in till "dödskammaren". Vi bodde dessutom på 5:e våningen, så vi tillbringade mycken tid i denna hiss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0