En Kärleksförklaring

Var med om en ytterst bisarr händelse idag, som jag bara måste dela med mig av. Jag var nere på stan och lunchade i godan ro med en kompis, vi kan kalla henne Anna. Efter den mycket goda sushi-lunchen med tillhörande glass så gick vi i affärer. Till saken hör att "Anna" hade "glömt" plånkan hemma så jag fick stå för kalaset. Men eftersom jag är en hyvens prick så gjorde jag det så gärna.
 
  Det var på H&M som detta bisarra hände. Jag köpte min andra jacka för säsongen, samt ett set med underkläder. Anna ville inte vara sämre utan drog till med ett raff-set med tillhörande strumpbyxor. Väl framme i kassan så tog jag fram min tjocka plurra för att betala då det visade sig att strumpbyxorna varken var pris- eller storleksmärkta. Den snälla kassörskan erbjöd sig då att hämta ett par nya och frågade vilken storlek det skulle vara. Jag vände mig då till Anna för att förhöra mig om nämda storlek. Vi kom fram till en S. Kassörskan gick iväg. Hon kom tillbaka med det nedslående beskedet att S var slut. Efter ytterligare konfererande med Anna så bestämde vi oss för att prova lyckan i en annan H&M-butik.
  Jag småskrattade lite för mig själv då jag i ren naivitet kände mig som en mamma till Anna, eftersom jag betalade det som helt uppenbart framstod som hennes grejer. Kassörskan såg dessutom ytterst förvirrad ut. Efter att ha lämnat butiken så utbrast Anna upprört att kassörskan måste ju ha trott att vi var lesbiska!
  Det var ungefär då som min naiva "jag-är-mamma-till-Anna"-bubbla brast. Kassörskans förvirrade min var inget annat än ren genans inför dessa uppenbart jämngamla tjejer med gemensam ekonomi som köper varsitt set underkläder samtidigt som de diskuterar storlekar helt utan skam i kroppen.

  Jag kommer från och med nu ha stora problem att gå in i denna H&M-butik utan stora solbrillor och keps a'la kändisar i Hollywood. Som tur var så finns det ju tre-fyra till i Århus, så bara inte ryktet sprider sig via interntelefonen så är jag räddad.


Jag måste också uttrycka min extrema förtvivlan över att SD har kommit in i riksdagen!! Inte bra. Som boende i ett land där ett främlingsfientligt parti har suttit i riksdagen i nästan femton år så kan jag inte vara annat än ledsen över att Sverige har valt att gå i samma spår..... Pinsamt och tragiskt.


Kommentarer
Postat av: Mademoiselle Rouge

Jag tror inte du behöver vara nämvärt orolig... Så stor nyhet är det inte att det finns lesbiska par idag...

2010-09-21 @ 19:56:02
URL: http://princessesansgrenouille.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det var inte så mycket att hon trodde att vi var lesbiska som var jobbigt, utan det faktum att hon trodde att vi planerade en "Hygglig aften".

2010-09-21 @ 21:04:48
URL: http://sandrasanatomy.blogg.se/
Postat av: Mika

HAHAHAHAHAHAHAHAHA, va roligt.."Hygglig aften" låter lite dirrty! Du, jag måste skicka över lite pragpics! har faktiskt dem på datan.

2010-09-22 @ 09:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0