The life of a stud.med.

Jag och Anna åkte in till fredagsbaren på universitetet igår. Innan dess så bestämde vi oss för att öva våra medicinska färdigheter. Det resulterade i detta:



Vi tog helt enkelt en varsin A-gas. Den bortersta sprutan är fylld med mitt blod och den närmaste är Annas, for the record. Här kan man ju även se hur sedimenterat blod ser ut eftersom bilden är tagen ett antal timmar efter att vi sög ut det. Det ljusa är blodplasman som är lättare än de röda blodkropparna.

  Vi funderade ett tag på att göra en Angelina Jolie/Billy Bob Thornton och hälla varandras blod i små ampuller och använda som halsband.

Nedan följer några bilder från min födelsedagsmiddag:





Kommentarer
Postat av: Trishi-trish

Driver du med mig?? Hahaha man tar väl inte a-gas bara för skojs skull?? Och hur i hela friden gick anna med på d, e inte hon stick rädd?? Anyways stolta över er!! =D

2010-10-10 @ 11:19:46
Postat av: Sandy-Sand

Jo tänk för att man gör det! Anna fick börja på mig och sedan när hon upptäckte hur pedagogiskt lugn jag var så fick jag även sticka henne. Hon har nämligen överkommit sin skräck och gått vidare i livet. Jag är så stolt!! :')

2010-10-10 @ 12:25:56
URL: http://sandrasanatomy.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-10-10 @ 12:46:38
Postat av: Jessica

URK!

2010-10-13 @ 22:28:07
URL: http://www.metrobloggen.se/feministmemoarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0