Take a walk on the wild side.

Har startat en liten slags upptäcktsresa tillsammans med Anna där vi provar på olika träningsformer på vårt Fitness World. Har hittills testat thai-boxning, step och yoga. Yogan testades så sent som idag. Jag ska lämna en liten rapport tänkte jag. Som varande en människa lidandes av extrem stelhet så var det inte så konstigt att jag var lite orolig inför detta pass. Mina farhågor besannades. Jag kände mig som Stig-Helmer i Hälsoresan. Dock var jag inte sämst vill jag påpeka. Vi gjorde olika balans- och stretchövningar och jag måste säga att balansen var helt ok. Det var däremot mina stackars senor som skrek av förtvivlan över att helt plötsligt behöva sträckas så till den milda grad att jag skakade i hela kroppen.
  Men nu var ju inte min oböjhet det värsta. Till detta följde det andningsövningar som skulle "rena" kroppen från slaggprodukter och toxiska ämnen. Detta är inget man som instruktör ska avslöja inför två ytterst vetenskapligt lagda läkarstudenter. Både Anna och jag rullade ögonen åt sådana dumheter. Jag kan säga till alla yoga-freaks att den känslan av att vara i "kontakt" med ditt inre och kosmos och allt det där beror endast på att hjärnan blir hög på syre och kroppen tömd på koldioxid och inget annat. Efter de där totalt livsfarliga andningsövningarna så kände man sig nästan ämnad för inläggning på sjukhus med svimningskänslor som främsta symptom.

  Nog tjatat om yogan. Vi fick luftat vår upprördhet i en av skolans matsalar över lite lunch. Sedan infiltrerade Anna mig med omoraliska principer som fick mig att skippa eftermiddagens lektion. Vi stack helt enkelt ner på stan istället. Båda kände sig lite farliga så det slutade med att Anna fick sitt blonda hår färgat svart av mig och hon fick klippa mitt hår. Båda blev ursnygga. Här är mitt resultat:



Så blir det nog att jag färgar det imorgon skulle jag tro. Då blir det dessutom ytterligare en omgång thai-boxning som jag kan rekommendera. Inget flum där inte utan bara slå och skrika.


Kommentarer
Postat av: Mademoiselle Rouge

Det blev skitsnyggt på dig, men vågar jag se Annas hår???

2010-10-14 @ 22:38:08
URL: http://princessesansgrenouille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0