Så se på mig Mickey!

Jag och Anna var på vår första riktiga Thai-boxningslektion igår kväll. Undervisaren hette Mickey och medan vi väntade på att han skulle dyka upp så roade vi oss lite hånfullt med att sjunga Carolas "Hey Mickey" medan de andra deltagarna gav oss diskreta blickar av avund inför vår fantastiska känsla för ton.
  Helt plötsligt kommer det in en riktig testosteronklump och sången fick därmed en helt ny innebörd, Mickey lät plötsligt mycket manligt och jag övervägde en sekund att ge det namnet till min förstfödda. Jag sa till Anna att hur det än går så kommer det vara värt det.
  Det visade sig att man inte skulle låta sig luras av de åtskilliga muskellagren som var packade på Mickeys kropp, han gjorde nämligen luftsparkar alá Bruce Lee. Dessutom kunde han varenda låt under passet utantill. På grund av det så hade han tränat in lite olika moves till olika textrader i sångerna. När Nelly sjöng "take your shirt off" så drog han tex upp tröjan. Måste jag tillägga att det bara var tjejer i gruppen? Och att hans nästa pass redan är fullbokat så jag och Anna kommer att behöva vara ute i god tid hädanefter.

  Jag tror jag talar för oss båda när jag säger att Mickey är vår Gud, och Thai-boxning är religionen.

Kommentarer
Postat av: Josefine

HAHA! Jag vill också dreggla över en snygg kille som heter Mickey, det är nämligen stoooor brist på dreggel-objekt i Skara. Idag på vår lektion gick det förbi 2 män utanför klassrummet varav min klassis släppte det hon höll på med och pekade och skrek: KARLAR! Då är det illa...Lycka till med Thai-boxningen (eller ska jag kalla det glopåsnyggkille-pass)

2010-10-19 @ 19:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0