SMÅ

Var på svensk-middag i lördags med SMÅ, eller Svenska Medicinare i Århus. Det var bara jag och Trisha från klassen som kunde gå, men totalt var vi ca 50 stycken svenskar som fick en hel övervåning för oss själva på Det Grønne Hjørne inne i stan. Det är en medelhavs- och mellanösternrestaurang med stor buffé. Supergott och billigt var det så dit måste jag igen.
  Det var hur konstigt somhelst att vara med så många svenskar. Man är ju så van nu vid att alla runtomkring en talar danska och helt plötsligt så var det bara svenska.
  Jag sov dessutom över hos Trisha och hade det så mysigt så med 2½ men och en riktig dunderfrukost sen på morgonen.

Innan vi åkte in till stan för att mötas upp på restaurangen så tänkte vi ta oss ett varsitt glas vin från min medbragda flaska, bara för att upptäcka att Trisha inte hade någon korkskruv. Jag kläckte då följande idé:

       
För dem som inte ser vad jag gör så har jag skruvat i en skruv i korken och är nu i färd med att dra upp den med tång.

  För att tala om en helt annan sak så har jag fått flera telefonsamtal från Sverige där familjen vill veta vad jag önskar mig i julklapp. Nu har jag kommit på att jag önskar mig en ny digitalkamera och dessutom mattallrikar/djupa tallrikar ur Rörstrand Vieta-serien. Så, nu vet ni :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0