Lycka i en liten låda

Var på stan med Trisha idag. Vi hade det väldigt trevligt och vi käkade turkisk lunchbuffé för endast 49 (!) kr. Fick då några kommentarer om mitt skoinnehav efter att jag hade gått och suktat efter flera olika par. Därför kommer här en liten sammanställning av mina finaste par. Trisha, detta inlägg är tillägnat dig. Håll tillgodo;

                                  
Mitt absolut finaste par, köpta i USA för nyår 06/07, aldrig använda sedan dess. Däremot ger de mig lycka i hjärtat att titta på.


                                  
              Ett par mycket bekväma kilklackar och mina mest använda av de "opraktiska" skorna.

                                   
Studentskorna, dessa påminner mig så himla mycket om silverskorna Elisabeth hade i maskeradlådan när vi var små. Jag älskade de skorna och längtade tills jag fick stora fötter nog så de skulle passa..

                                  
Ett impulsköp jag gjorde i Uppsala tillsammans med Mika. Det var köp tre par betala för två på Skopunkten. Det var jag som gick hem med två par och Mika ett.

                                  
Kilklackar köpta på en skooutlet utanför Ullared (det var ju tvunget att komma med) tillsammans med mamma och Jessica.

                                  
Mina "hookerheals" som Erika så fint kallade dem. Köpta på Irland på rea i nån fancy butik för 7 pund när jag var där på praktik/slavläger med Erika i gymnasiet.

                                  
De ser lila ut på bilden men är egentligen rosa. Köpte dem på 1:a terminen för att jag ville ha skor att matcha en ny klänning från H&M. Trisha var med och valde ut...

                                  
              Älskar Bianco! Dessa var det 70 % rea på i Lund när jag var och hälsade på Elin. Wunderbara!

                                  
Från Wedins i Uppsala. Dessa var även på rea, tror jag betalade något så futtigt som en 100-lapp för dessa praktfulla pjucks.

                                  
           Friis & Company-skorna. Har inte hunnit använda dem än, men väntar bara på ett tillfälle!

                                  
                              Ännu ett par Friis & Company. Hör till favvisarna måste jag säga...

  Detta var några av mina finaste skor. Jag lovar att jag har mer praktiska vardagsskor också. Nu kanske ni tycker att det har blivit lite väl mycket tjat om mina skor, men det har blivit som min hobby nu när jag inte har hästarna längre. Som ni kanske kan se kör jag mer på kvantitet än kvalitet, men just därför kan man ju ha många om de nu inte kostar så mycket, dessutom kan man köpa nya mycket oftare....
  Min största önskan när jag blir "stor" och får min läkarlön är att skaffa en riktig skogarderob. En sådan där walk-in closet. Jag vill gärna ha en till kläderna också såklart. Dessutom så ska skorna stå i färgordning i belysta hyllor längs med väggarna, precis som i en fin butik. Mariah Carey har tydligen en sådan garderob, såg det på Cribs och blev blixtförälskad. Men det ligger långt fram i tiden.. Just nu längtar jag bara till jag får råd att köpa ett par av Åsa Westlunds skor ur kollektionen There Goes The Neighbourhood. De är så söta, Anna har ett par och jag är väldigt avis.

Kommentarer
Postat av: Trisha

Haha tack sandra! Jag känner mig hedrad =)

Btw riktigt snygga skor!!

2010-05-09 @ 11:07:30
Postat av: Josefine

Jag älskar dina skor! Superfina allihopa! <3

2010-05-09 @ 17:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0