Bad Medicine

Är sjuk! Detta innebär att jag tillbringar dagen hemma och inte på sjukhuset (vilket annars skulle ha varit mest logiskt, men tänkt på att själva personalen inte ska vara den sjuka delen av befolkningen på just ett sjukhus). Jag misstänker starkt att en av kirurgerna har smittat mig. Var med på en operation med just denne kirurg och han var förskyld, så imorse vaknade jag med halsont och feberkänslor. Tur då att det är sånt finväder! Kan kurera mig ute i solen och 25 gradersvärmen!

Måste även dela med mig av en händelse som gjorde att jag växte flera centimeter, samt kände mig liten på samma gång. Trots att vi är 9 medicinstudenter på Horsens sjukhus så går vi aldrig tillsammans, dessutom så har vi inga fasta lunchtider så därför kan det bli att man får äta lunch själv. Detta skedde mig igår. Plötsligt dyker en av ortopedläkarna upp och säger till mig att "Vi läkare brukar sitta vid det bordet där borta, bara så du vet, men det är upp till dig". Jag vågade inget annat än att ta min tallrik och följa med till "läkarbordet", som självklart stod mitt i rummet.
  Anledningen till att jag växte flera centimeter var för att jag tydligen räknades till läkarna, men anledningen till att jag kände mig liten var för att det slutade ju med att jag satt och åt lunch tillsammans med ca fem överläkare inom ortopedkirurgi som satt och diskuterade olika fall. Jag ska väl även påminna om att jag fortfarande bara är en medicinstudent på tredje terminen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0