Announcement

Jag, Sandra Åhlén-Sandblom, har härmed sytt igen mitt första operationssår. Detta skedde efter en axelskopi, alltså en titthålskirurgi på axelledet. Det blev tre stycken cm-stora hål som skulle sys igen. Läkaren visade mig på de två första och jag var som vanligt trådavklippare. Med bara ett hål kvar gav han nål och tråd till mig. Nålen håller man i med en slags tång, en peang, som kan fixeras i olika lägen så man slipper klämma åt hela tiden. Jag mottog därmed tången fastklämd runt nålen, bara det att läkaren var högerhänt och jag är vänsterhänt. Jag skulle alltså ha haft min tång omvänt jämfört med hur jag fick den. Jag fick däremot lite prestationsångest och tänkte inte riktigt på detta förrän jag redan hade börjat. Det blev därför lite fumligt i starten, men sedan gick det bättre efter ett djupt andetag. Måste säga att det var de snyggaste, mest långsamt utförda två stygnen på patientens hela kropp. Jag lovar att det kommer knappt bli ett ärr, så snyggt blev det. Såg minsann kirurgen anta samma gröna färg av avund som hans operationsrock.

                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0