Victory

Måste bara rapportera från vår venflon-lektion. Ingen svimmade... Blev endast några tårar, nästan så jag blev lite besviken...
  Men åter till min prestation; Jag har upptäckt att jag är född till att sätta perifera venkatetrar. Elin blev min tappra försöksperson. Jag fick in kanylen i venen i första försöket båda gångerna, första gången med guidning från läraren. Han var självklart mäkta imponerad. Han sa tom att man kunde tro att jag hade gjort det förut. Jag förlät honom dessutom för att han trodde att jag och Elin var från Norge i rena venflon-lyckan.

Sedan var det självklart Elins tur att sticka mig. Mina vener anade däremot fara på färde och drog sig samman och blev ostickbara. Slutade med att hon fick sätta in katetern i en av de djupareliggande venerna i armvecket. Vi rockade helt enkelt fett och firade med en high five.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Duktig Sandra! <3

2010-03-04 @ 19:40:11
Postat av: mika

meen det där gjorde vi ju på gymnasiet, på tygdjur ;) haha Puss

2010-03-06 @ 23:56:28
Postat av: mademoiselle rouge

Jag tror fortfarande på din venflonkompetens men inte mina hænder som har fått en mer blå-grøn karaktær dær venflonet låg.

2010-03-08 @ 15:39:39
URL: http://princessesansgrenouille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0