Upon Request

Ska uppdatera min blogg på begäran...
Kan säga att jag har fortsatt mitt sommarjobbssökande genom att utvidga till undersköterska i Älvkarleby och dessutom genom att terrorisera e-posten hos några verksamhetschefer på Gävle sjukhus. Såg dessutom på offentligajobb.se att min ansökan till sjukhuset fortfarande var aktiv iallafall, precis som kommunansökan, så jag får fortsätta hålla tummarna. Har även börjat hålla lite koll på jobb här i Danmark utifall att...

  En annan intressant sak är att jag härmed kan titulera mig "Återbördare av det svenska arvet". Jag har nämligen hittat en askkopp på qxl.dk, en dansk auktionssajt, som är designad av Stig Lindberg. Är man lite insatt så vet man att det är ganska dyra saker. Denna askkopp var prissatt till 150 DKK så jag la ett bud. Auktionen går ut om ett par dagar, så jag hoppas jag vinner. Till saken hör att jag har sett nästan exakt likadana fat gå för 400-600 kr i Sverige. Om jag nu vinner auktionen så tänkte jag lägga ut den igen på tradera, vilket innebär att jag återbördar den till Sverige och förhoppningsvis tjänar en hacka på kuppen.
  Hade det inte varit ett askfat hade jag nog behållit den för mig själv, jag tycker väldigt mycket om Stig L.-saker, men de är alldeles för dyra i Sverige. Dessutom är jag inte så desperat att jag ska ha ett askfat bara för att det är en känd designer..

  Anna har varit här i helgen och packat ihop alla sina saker. Ser så obebott ut nu på hennes rum. Lite tråkigt :'(
Men! Jag ska ju snart flytta jag med! Ser verkligen fram emot det.

  Imorgon blir det dessutom filmaften hemma hos Mads för hela klassen. Blir mysigt det, han skulle till och med bjuda på pannkakor! Fillibabba. Vet däremot inte om jag ska göra mina egna kokospannkakor och ta med eller om jag ska dra en artig fuskis och äta hans kolhydratpannkisar... Jag har ju fuskat så mycket på sistone...
 Men jag var iallafall på fitness igår och tänker mig dit imorgon också. Har lyckats uppgradera mig från 30 kg till 35 kg på situps-maskinen. Känner mig mäkta stolt.

Nedan en liten advertiser för LRF Ungdomen, vem är det som är med på mittenbilderna tro?
LRF

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag är mkt nöjd, nu kan jag återgå till mitt projektarbete :) Lycka till med jobbsökandet, jag blir väldigt besviken om du jobbar i dk i sommar :( vill ha dig på svensk mark! Ska vi försöka oss på en tripp till Gekås(Stavning?)i juli kanske? vore skoj :) Puss

2010-03-03 @ 12:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0