Rapport

Var ju och tittade på The Wolfman igår. Hade som sagt höga förväntningar. Det ska man inte ha har jag lärt mig den hårda vägen. Totalt waste av pengar. Kan dock rekommendera den till dem som gillar "Vi-börjar-med-skräckmusik-som-sedan-avslutas-med-en-gubbe-som-hoppar-fram-och-skrämmer-skiten-ur-publiken"-filmer. Detta tema var nämligen konstant genom hela filmen. Gillar man dessutom blod, blod och åter blod blandat med inälvor och huvuden som flyger så är det bara att springa till biografen och beställa biljett till The Wolfman. Men eftersom majoriteten av befolkningen är normalt funtade, som jag, så undviker man denna film.

  Var även hos öronläkaren idag. Hon skulle behöva ta några lektioner i Kommunikation tillsammans med oss tredje-terminare. Hon var ett praktexempel på de läkare som tar över besöket och bara snackar utan att ge patienten tid att förklara sig. Dessutom så trodde hon inte på min otosclerose-diagnos från Sverige. Det var nästan som om hon dumförklarade mig. Ända tills hon fick se resultatet på hörselstestet det vill säga. Då var hon inte så kaxig längre, hon erbjöd sig tom att remittera mig till privatsjukhus så jag skulle slippa så lång vårdkö. Skrattar bäst som skrattar sist! HAHA! (Visserligen ska man väl inte skratta åt sjuka och halvdöva människor, men jag har självdistans). (Ok, halvdöv är en överdrift, vill bara ha lite medömkan, låt oss säga en tjugondelsdöv). Ska iallafall eventuellt få operation där man sätter in stigbygel-protes, därav remissen.

Jag fick min Stig Lindberg-askkopp idag! Jag vann nämligen auktionen, så jag slängde direkt ut den på tradera. Är det någon som är sugen på ett finfint Stig L-fat så kolla in:
http://www.tradera.com/auktioner/sandraxx


Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh, jag glömde fråga om hur det gick hos öronläkaren! Dålig vän, jag bara babblade på om mitt :( oj operation, jag har aldrig märkt på dig att du hör sämre än mig... Vilket kanske inte bådar gott för mig :P Du får ge mig en utförlig rapport nästa gång vi skype:ar, vill höra mer om den nya stigbygeln(och hur det går till att sätta in en protes i örat)!



Jag ska hålla mig ifrån Wolfman-filmen, blod och sånt är inget för mig...



Jag har btw hunnit skriva hela 75 ord på min uppgift :P stark jobbat, not!



Lycka till med försäljningen av askkoppen! P&K

2010-03-10 @ 22:05:01
Postat av: Jessica

Varför har du köpt en askkopp som du ska sälja direkt igen?

2010-03-11 @ 19:18:50
Postat av: Sandra

to make money, hehe..

2010-03-11 @ 21:46:41
URL: http://sandrasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0