Jaha

  Ibland så tänker jag på andra människor skulle säga om de såg mig och min klass på vissa av våra lektioner. Idag var en sådan dag. Det började med att vi fick lära oss att ta på sterila handskar, så långt allt väl. Därefter så avtäcks tre stycken proteser föreställande manliga bäcken. Vi skulle alltså lära oss att sätta urinkateter. När man själv är insatt och koncentrerad om en sak så tänker man nog inte på hur situationen ser ut för andra. Men jag kan föreställa mig vad "vanligt" folk skulle tänka om de såg oss stå och trycka in en kateter i "urinröret" på en gummisnopp.
  Eftersom vi lever i ett jämlikt land så fick vi sedan lära oss hur man utför en gynekologisk undersökning på kvinnliga bäckenproteser. Anna och jag diskuterade de något monstruösa och dessutom primitiva redskap man använder och kom fram till att hade det gällt undersökning av män hade utvecklingen nog gått mycket längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0