Gaaaaaah!!!

Sitter inne på extrema aggressioner efter dagens gruppundervisning i filosofi. Känner att jag måste få ut dem på nåt sätt så varsågod!
  Vi har nog den mest opedagogiska lärare som knallar omkring på denna jord. Vi får olika cases varje lektion som vi ska diskutera kring ur etisk och moralisk synpunkt. Vid sådana lektioner har jag tidigare erfarit att lärarna endast ska fungera som bollplank utan egna egentliga åsikter om ämnet. Så är inte fallet med vår lärare. Är det någon som säger något han tycker är bra så säger han att "Ja men så tycker jag också, det är rätt tänkt". Är det då någon som är av en annan åsikt så får man nästan en dumstämpel i pannan.
  Det tycker jag är som om samhällskunskapsläraren i gymnasiet skulle ha sagt att "jag röstar på moderaterna så det måste ni också göra, annars är det fel!". Jag tycker att det är extremt oproffsigt iallafall. Det blir ju att man inte vågar säga något om det är så att man är av en annan åsikt än den som anses vara "rätt". Själv tycker jag att om man diskuterar ett ämne som helt beror på olika människors olika uppfattningar så finns det inget rätt eller fel. Så det så!

  Det värsta är att lektionerna är obligatoriska så jag kan inte utebli i ren protest, men jag får väl ta och vädra mina åsikter vid lämpligt tillfälle. Det enda är väl bara att min danska blir extremdålig när jag är upprörd och läraren är säkert alldeles för trångsynt för att förstå mig då. Jag vet iallafall att jag kommer skriva min allra första arga lapp på evalueringen av kursen i sann svensk anda!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha! cp-lärare ;) Du får trycka till honom ordentligt med dina åsikter sen! Lärare ska för fasiken vara neutrala! ha en fortsatt bra dag gull <3

2010-03-25 @ 14:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0