D-Day

Vi har ju diabetes på schemat denna vecka och dagens färdighetsträning ska handla om hur man sätter venflon, alltså de där små "flygplanen" man får på handryggen när man blir inlagd. Ska bli en extremt spännande lektion då vi, efter att ha tränat på proteser, ska sticka varandra. Flera i klassen har även uttryckt skräck inför just detta moment och de har samtidigt refererat till svimningar och uppkastningar. Det är upplagt för kaos alltså.
  Själv så är jag oövervinnelig och lider inte av rädsla inför något så futtigt som nålar. Har erbjudit mig att offra båda mina händer samtidigt för att kompensera någons svimning, om så krävs.
  Jag presenterade även en annan teori där vi skulle attackera de svimningsbenägna med nålarna tills de faktiskt svimmade så kan vi sätta hur många venflons vi vill på dem sedan. Det mottogs inte med den entusiasm jag hade förväntat mig. Man måste ju offra lite för vetenskapen...

                             
                              Venflon

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh, vad roligt! Jag hade en sån i handen en gång när jag var liten, sen sparade jag den (Usch!) i flera år!! Inte okej Josefine... Hoppas någon svimmade, alltid kul att se ;) Jag är gärna din försökskanin nångång i framtiden om du behöver träna på att sticka nålar i folk! Puss



Ps jag är i L-100 nu, ska få lukta lite ko i em, KÄRLEK! haha

2010-03-04 @ 12:20:18
Postat av: Sandra C

Haha, underbar inställning! Förstår inte varför de inte gillade din ide om att öva på de avsvimmade, de kanske blivit "botade" när de vaknar;) Hoppas allt är bra, kramar från hon med det snygga namnet:)

2010-03-16 @ 11:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0