Bara du slår en Signal

Eftersom jag bor på elevhem så ingår hemtelefon i hyran. På elevhem så brukar man ju inte bo så där jättelånga perioder i sträck, därför så flyttar man kanske inte med telefonnumret när man ska bo någon annanstans. Ett litet tips från mig är då att man inte ger ut sitt telefonnummer till höger och vänster. Helger för mig innebär; "Tyvärr du har nog ringt fel.", "Nej, Yang bor inte här längre" och "Nej mitt barn ska inte spela piano eller fotboll". Jag har blivit expert på frasen "Desværre har du nok ringed det forkerte nummer".
  Från mina mottagna felringningar så har jag fått reda på att här tidigare har bott en mamma, som lystrar till namnet Yang, och ett barn som står i kö till pianolektioner. Det värsta är när stackars 10 åriga pojkar ringer och vill prata med sin kompis, hur förklarar man på halvknackig danska att deras kompis inte bor här längre?
 
   Jag är ju av naturen utrustad med stort tålamod, men idag prövades det hårt. Inte nog med att jag fick tre felringningar, varav en på kinesiska (det var hon som ringde som stod för snacket), dessutom så ringde någon på via porttelefonen. Det visade sig vara från någon Frikyrkans organisation eller nåt. De hade en liten "insamling". De undrade vänligt om de fick komma in. Jag gjorde Grenåvej Kollegiet en tjänst och sa att jag är inte intresserad, och så lade jag på luren. Tänk att ha "insamlande" kyrkotanter springandes i korridorerna.

 Till alla er Jehovas vittnen, Livets Ordare, frikyrkliga och Knutbypastor-fans, till er säger jag bara; När grisar flyger ur min bakdel.

Somliga straffar Gud direkt. Jag spillde precis ut juice över hela skrivbordet, men jag tar mina risker och postar detta inlägg iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0