The things you do to me

Har idag tillbringat dagen hemma eftersom Värme- och Vattenavläsargubben skulle komma idag. Grannen Ovanpå ringde på min dörrklocka kvart i tio imorse (han väckte mig med andra ord) och ville att jag skulle ge nyckeln till tidigare nämnda gubbe. Tydligen skulle Grannen Ovanpå till jobbet och tydligen var han sen för han kunde inte ens presentera sig. Får se vad han säger när han hämtar nyckeln igen, vissa har minsann ingen hyfs.

  Annars så har jag varit på IKEA, för ovanlighetens skull. Jag har fått för mig att jag gärna vill ha en soffa, men jag har ju ingen plats i nuläget. Då kom Linda med den eminenta idén att jag kunde ju köpa en bäddsoffa. Först tyckte jag det lät lite jobbigt, men ju mer jag tänker på det desto mer gillar jag det. Har därför varit och provsuttit soffor och det lutar åt en Ektorp. Måste däremot invänta pengar först, tyvärr. Var är min rike prins på sin vita springare om jag får fråga?
  För att komma till saken så slutade Ikea-turen med att jag inhandlade röda bakformar, alltså en springform, en pajform, en muffinsform och två olika stora dalahästformar. Dessutom så köpte jag pepparkaksformar i olika roliga djurformer, bla en älg och en igelkott. Blev mycket formar där. Men vad gör man inte för olika former av formar? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0