Ekko

Vi fick prova göra ultraljudsundersökning av hjärtat på varandra igår, en så kallad ekkokardiografi. Då tar man samtidigt ett EKG. Jag ställde upp och var försökskanin. Mitt hjärta slog helt normalt med regelbunden sinusrytm. Underbart. Det var väldigt kul att få se hjärtat när det pumpade och jag ska säga att det var det snyggaste hjärtat jag sett på en tid.

Idag är ju som bekant nästsista dagen på kliniken och vi hade därför en evaluering. Dessutom så fick vi våra intyg underskrivna, så egentligen så skulle man kunna skippa morgondagen, men eftersom vår lite läskiga överläkare i kardiologi spände ögonen i oss och sa att vi måste komma så blir det nog så. Jag stannar över frukost iallafall, sen ska jag hem och packa samt städa. Eftersom vi är studenter så har vi fått all mat gratis i matsalen och frukosten är oslagbar. På fredagar serveras det även wienerbröd, stora sådana, och det vill man ju inte missa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0