Lördag

Äntligen helg! Och äntligen en lugn termin där man inte behöver plugga på helgen! Underbart.

  Har varit och handlat idag eftersom kylskåpet var som ett enda stort svart hål. Har nu också bakat ytterligare en sats Oopsies som står och luktar gott medans de svalnar nu i köket. Dessutom motstod jag frestelsen att köpa 4 fastelavnsboller för 35 kr på Det Lune Brød. Det är danskarnas motsvarighet till semlor, och jag älskar ju semlor. Funderar starkt på att åka och köpa imorgon istället. De är inte helt lika våra semlor eftersom de är gjorda på mördeg så de ser mer ut som en korsning mellan en semla och ett wienerbröd.
Danskarnas fastelavnsboller...

Denna vecka som gått har vi fått lära oss hur man tar ett EKG och symptomerna på iskemisk hjärtsjukdom. Nästa vecka är det hypertension, för högt blodtryck, som står på schemat.
  Dessutom har vi startat kommunikation och sundhetspsykologi. Jag har bara ett ord att säga om de kurserna: FLUM.

  Efter examen så har vi ju tappat lite folk som har blivit tvugna att gå om en termin samtidigt som vi har fått in nytt folk som precis har gått om och lyckats komma vidare. Detta har resulterat i 8 nya i klassen. Känns himla konstigt speciellt som det även har försvunnit 8 av de ursprungliga som man redan kände.... Men man får väl ge färskingarna en chans, de är säkert jättesnälla.

Kommentarer
Postat av: MIKA

Mums, får mig att tänka på friterade bountys :)pusselipuss<3

2010-02-07 @ 14:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0