Dag 1

Idag var den första dagen på tredje terminen och vi inledde den med en introduktionsföreläsning i sjukdomslära. Därefter blev det en föreläsning om iskemisk hjärtsjukdom (hjärtinfarkt) och en introduktionsföreläsning i fysiologi. Slutade redan klockan 12. 
 
  Innan hemfärden bar det av till Medicinerladen där jag brände pengar på kurslitteratur och en reflexhammare. Har nu roat mig med att testa mina egna reflexer, är lite svårt men jag lyckades få fram några till slut. Är en lite farlig hammare för i änden på skaftet sitter en liten knopp som vid första anblick ser ut att bara vara prydnad men börjar man skruva så lossnar den och fram kommer en grov nål! Den används vid smärtstimulering vid neurologiska undersökningar och jag skulle gärna prova den om det inte var så att jag är ensam hemma.... Anna är ju i London och glassar.

  Har även lämnat in Pärlan på service. Ingick en gratis service efter 2 månader så då är det bara att passa på. Passade på att köpa en kalender dessutom när jag ändå var på stan. Vi har fått hur många olika luddiga scheman som helst så nu har jag sammanställt dem alla i min fina kalender så jag vet när och vart jag ska någonstans.

  När jag väl kom hem och låste upp porten till byggnaden jag bor i så mötte jag inget annat än en halvnaken kille vid postlådorna. Han hade bara jeans på sig, alltså bar överkropp och barfota. Dessutom så hade han långt Hells Angels-hår och luktade svett, det som alltså hade kunnat varit en glad överraskning visade sig bara vara en smått traumatiserande upplevelse.... Han hade förmodligen chansat på att inte möta någon eftersom han nickade lite generat till mig, slängde ett himla snabbt getöga i postfacket (som för övrigt innehöll post, men den valde han att ignorera) och stack sedan snabbt in i sin lägenhet igen....

Just det, CSN om ni läser detta så har jag fortfarande inte fått mina pengar! Skulle uppskatta om de kommer tillrätta snart, ni vet var jag bor.

Kommentarer
Postat av: Josefine

När jag kommer o hälsar på kan du få testa om jag har några reflexer ;) ibland tvivlar jag... den där nålen verkar däremot läskig, den kan du få pröva på Mika :P Vi hörs gumms! Puss

2010-01-25 @ 20:25:02
Postat av: Josefine

När jag kommer o hälsar på kan du få testa om jag har några reflexer ;) ibland tvivlar jag... den där nålen verkar däremot läskig, den kan du få pröva på Mika :P Vi hörs gumms! Puss

2010-01-25 @ 20:26:11
Postat av: Josefine

haha, min kommentar vart dubbel :)

2010-01-25 @ 20:28:57
Postat av: Sandra

Hehe, ja och min mail bombarderades med "Ny kommentar"-post ;)

2010-01-25 @ 21:58:02
URL: http://sandrasanatomy.blogg.se/
Postat av: Josefine

Asså sämst uppdatering sandra ;) Jag vill veta vad som händer i ditt liv :P men jag får väl helt enkelt ringa dig istället :) Puuuuuss

2010-01-29 @ 13:51:02
Postat av: Mika

ååå..jossan din lilla snorbuse! btw vill jag väldigt gärna njuta av trandans ivår..seend over the datum så att jag kan planera :) Hoppas allt går bra för er två! PUSS

2010-01-29 @ 16:24:57
Postat av: Sandra

vadå trandans?? Det här är inget allmänt diskussionsforum mina damer.... Ska ta tag i saken jossan men måste diska först...

2010-01-29 @ 17:24:13
URL: http://sandrasanatomy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0