Antikloppis

I centrum så finns det ett gammalt tegelridhus, antagligen något gammalt militärridhus, som det varje år arrangeras tvådagars antikloppis i. Anna och jag var där i dag och tittade. Det var superkul och man blev så köpsugen.
  Vid ett av borden som var uppställda så hittade vi lite Rörstrandkeramik till löjliga priser. Vi bestämde oss då för att rädda dem undan danska händer så det slutade med att jag plockade på mig en tillbringare och en stor kakburk av modellen Vieta. Jättesnygga målade i grön tempera med en brun bård längst ner. Anna göpte en ugnskastrull med lock. När försäljaren fick höra att vi var svenskar så fick vi dessutom rabatt. Jag älskar mina saker och har bestämt mig för att börja samla ihop fler grejer ur samma serie. De har fått hedersplatesen i vitrinskåpet och jag ska leta upp ett bra lchf-kakrecept så jag kan fylla burken. Ingen kakburk utan kakor.

  Detta var ju nu inte det enda jag köpte. Att vara en Sandra på antikloppis och endast spendera 140 DKK på Rörstrandporslin hade ju inte gått. Jag hittade nämligen en taklampa, ser ut att vara från 60-70-talet, jättesnygg!! Den har en orange glaskupa och ger jättemysigt ljus här nu i rummet. Det enda som plågar mig är att jag var tvungen att byta ut orginalsladden mot en IKEA-sladd i plast (!) för att den skulle räcka till uttaget som sitter på väggen precis vid gränsen till takövergången. Det gör ont i mig bara jag tänker på det. Något annat som gör ont är priset.... Betalade nämligen 350 DKK för den, ca 500 SEK.... Men men den var ju iallafall snygg.

Ska lägga upp bilder på klenoderna så fort batterierna till kameran laddat klart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0