Don't Cry For Me Risskov

Så har jag fått mig "et bolig". Lägenheten i Skejby är all mine. Flyttar in den 1:a april.

  Har för övrigt varit på Ikea idag. Smart och smidig som jag är så hade jag ju sönder toalocket i fredags när jag skulle borsta tänderna. Säger bara att det måste ha varit ett extremt mesigt toalock som inte tålde min nätta feminina vikt.
  Som sagt så var jag ju tvungen att köpa ett nytt lock idag. Till saken hör att jag har extrema E.coli- och urinbakteriefobier. Har en gång hört på programmet Rent Hus att om man spolade med öppet lock så flög alla bakterier upp i luften, ca 1 m (!!), med vattenpartiklarna. Not fräscht. Efter det är jag en notorisk stänga-locket-innan-jag-spolar-människa. Det går då inte att leva med ett trasigt toalock. Det gick ju itu i två halvdelar, så varje gång jag ska spola så måste jag pussla ihop delarna över toan så inga bakterier ska flyga 1 m upp i luften och landa på min tandborste och förtära mig inifrån. Sprickan mellan halvorna går däremot inte att stänga helt så jag tar några avståndstagande steg bakåt för säkerhets skull.
  Som om saken inte vore nog så har jag även fört över denna extremt hälsosamma tankekedja på stackars Anna. Det blir bara lite mer komplicerat för henne eftersom hon inte vågar ta på toalocket utan papper emellan...
  Om jag återgår till mitt lockköpande så var det tänkt att jag skulle köpa det billigaste vita plastlocket jag kunde hitta eftersom jag bara kommer bo kvar ett litet tag till och det är ju ingen idé att kasta pärlor åt svin. Nu visade det sig att fler tänker som jag så det billigaste vita plastlocket var slut. Kvar fanns lock i trä. Det ligger nu ett mycket fint trälock på vår toa. Ljust trä. Mycket bekvämt dessutom. Väl bekomme efterträdare till lägenheten! Den bjuder jag på.

  Nog om toaletten. Var nämligen Happy Days på Ikea idag. Jag köpte därför ytterligare en verktygslåda av Ikeas egna märke, som var prisnedsatt från 49 till 39 kr. Rena kapet. Innehöll såg, måttband, vattpass, Ikeapennor (!) och en gummiklubba. Tror jag kommer få mycken användning för denna låda. Speciellt Ikeapennorna, i blyerts. Har alltid varit fascinerad av dessa pennor och brukade plocka på mig flera stycken när jag var liten. Men nu äger jag fyra stycken själv.
 Nämen då tackar väl jag för mig, nedan en liten Läkarens order... Var länge sen sist.

Läkarens order: Stäng toalocket innan du spolar!!! Och om inte så stå för Guds skull inte över toan för att kolla så allt "försvinner"!! Du kan få 1 metersflygande bakterier i ögonen!!!
  My work here is done...

Kommentarer
Postat av: Anna

Offentlig-Toa-Procedur; stang locket med papper mellan dina precious handkorvar och locket, tryck på spolknappen dito. Oppna sedan locket - nar du ar saker på att alla spolvittnande ljud tystnat - och forsakra dig om att allt spolats. Slang ner Skyddspappret. Ta nytt papper till oppning av dorr.

Nudda for guds skull inte vaggarna, inte chans i varlden att de någonsin stadats.

2010-02-19 @ 15:36:24
Postat av: Sandra

Word.

2010-02-19 @ 15:43:28
URL: http://sandrasanatomy.blogg.se/
Postat av: Jessica

VA?? Är colibakterier nåt dåligt?

Jag brukar ju göra rent toan med Fredriks tandborste!!

Tvättar du rumpan med sprit efter att du har gjort nr 2 också?

Annars kanske bakterierna kryper tillbaka igen och förtär dina tarmar!

2010-02-24 @ 10:24:45
URL: http://metrobloggen.se/feministmemoarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0