Livet på landet

Är åter på svensk mark. Cirka sju kilometer rätt ut i skogen där vägarna blir plogade av bybornas traktorer istället för plogbilar. Temperaturen ligger mellan -15 och -20 grader. Inatt frös vattnet. Jag har precis borstat tänderna i smält snövatten. Jessica gjorde sig en kopp kaffe av detsamma. Har vi tur så har rören tinat till imorgon så man kan duscha innan släkten kommer och Kalle Anka börjar.
  Vågar man sig utomhus är det så kallt att näsborrarna fryser till när man andas in. Är det fortfarande någon som ifrågasätter min söderflytt?

NB. Jag blev intervjuad igår av TV4 när jag och Jessica gick på Köpis. "Hur gör du för att komma i julstämning?" var frågan. Klockan 18.30 ikväll så kommer jag förmodligen att dö litegrann av skam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0