Praha

Är tillbaka efter en mycket trevlig minisemester i Prag tillsammans med Mika. Prag kan verkligen rekommenderas, speciellt maten! Superbilligt och supergott, vi kom undan med en tvårättersmiddag samt ett glas vin för endast 80 kr per person. Man behövde alltså aldrig gå hungrig.
Lite bilder på min övriga shopping:

En mycket snygg tekanna, eftersom jag dricker så mycket te.


Mitt knepigaste köp är väl egentligen en nostalgitripp, mormor hade såna här ryska dockor när jag var liten.


Dessa parfymflaskor fanns i alla olika storlekar och utsmyckningar, och jag gillar ju som bekant lite pråliga grejer.


Tyvärr lite suddig bild, men mitt dyraste köp var dessa silverörhängen med gröna bärnstenar. Tjeckien är kända för sina bärnstenar och granater, men eftersom den senare är lite över min prisklass så fick det bli bärnsten.

Förutom detta så fixade jag naglarna, alltså med fransk manikyr, så nu är jag så snygg så!

Var för övrigt på sjukhuset idag med mina öron. Fick göra min sjuttioelfte hörselundersökning och läkaren (den tredje i räckan) bekräftade även att jag hade otosclerose (fick själv se det med egna ögon eftersom han hade en liten kamera i örat så jag kunde kolla med på en skärm). Nu ska jag bara försöka få till en operationstid.

Kommentarer
Postat av: Jessica

*babushkadockor

2010-09-14 @ 20:05:37
URL: http://www.metrobloggen.se/feministmemoarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0