Tribute

Här kommer bilderna från Kapsejladsen. Absolut inte alla, men eftersom man måste ladda upp dem en och en här på bloggen så orkar jag inte ta med allt jag knäppte kort på.

Patriotisk som jag är så ville jag inte att det skulle finnas någon tvekan om vilket lag jag hejade på.


Andrea & Jag. Vissa i klassen var uppe i ottan och fixade superplatser precis vid vattnet.


Anna.


Varje utbildnings lag skulle göra en liten introduktion innan kappseglingen. Medicinarnas lag Umbilicus körde ett Super-Mariotema på sitt intro.


Trots att Mario blev dödad så klarade Luigi av att rädda Prinsessan på egen hand.


Vissa hade skaffat sig riktiga höjdarplatser. Till saken hör att de hade monterat en rullstolsmotor på soffan så de kunde köra runt hur de ville runt dammen. En bisarr syn, jag lovar.


Tandläkarnas intro. Thriller-tema.


Psykologernas intro. Hypnostema. "En rejse ind i dit sind".


Idrottarnas intro. De körde parodi på Call On Me-videon.


Så var det dags för tävling. Umbilicus i lila kläder.


Efter att ha rott över dammen så skulle man bottna en öl och sedan rotera fem varv runt flaskan. Därefter var det bara att ro tillbaka igen.


Teologerna var domare, och deras budskap var klart.
Gud ser alt!


Publiken. Var ca 10.000 människor samlade.


Firar-outfiten. Vi hade ca 20 grader varmt ute, härligt! 

Som jag ju avslöjat tidigare så vann ju Umbilicus (latin för navel) hela alltet. Priset var vandringspokalen Det Gyldene Bækken, det är precis som det låter ett guldmålat sjukhusbäcken (ett sånt man gör sina behov i om man inte kan gå på toa själv).
 

                               
                                Umbilicus themesong, Top Gun Anthem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0