Fly Away

Har haft grupplektion idag om aerob och anaerob träning. Denna kurs är nog den slappaste, mest tidsfördrivande i-brist-på-annat-kurs som jag någonsin haft. Fast det är ju skönt det med. Nu är jag ledig resten av veckan efter en hard weeks work.
  Längtar extremt till på torsdag då detta årets utgåva av Kapsejladsen går av stapeln. Ni vet den kappseglingstävlingen i universitetsdammen som jag berättade om för ganska exakt ett år sedan. Ska bli så kul.

Just det. Ska berätta en liten rolig historia som jag upplevde igår. Jag gick från föreläsningen nere på stan och passerade en gammal tant. Jag upptäckte då att hon gick och plockade påskliljor ur de där fyrkantiga rabatterna som brukar vara runt de små träden som är planterade runt om i centrum. Jag flinade lite för mig själv åt detta påfund. När jag sedan nådde min busshållplats där min buss skulle ta mig hemåt så såg jag tanten igen. Denna gång grävde hon upp en flottig 7-eleven-papperspåse, som uppenbarligen innehållit en pizzabit, och trädde den över blommorna så de inte skulle skadas. Denna gång visste jag inte om jag skulle flina eller rynka på näsan, så jag gjorde båda delarna. Men man får väl ha överseende, dagens gamlingar ni vet. De är ju kapabla till både det ena och det andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0