Liten update

Har nu hunnit bo några dagar i nya lägenheten. Har därmed insett att uppackning är ett så kallat långtidsprojekt. Iallafall om man har så mycket saker, men så lite möbler, som jag. Behöver en bokhylla för att kunna packa upp alla mina böcker. Behöver dessutom ett skrivbord att plugga vid och ha saker i.
  Anna och jag ska som tur var till IKEA imorgon så det blir till att handla grejor då. Vi har även gemensamt insett att ett köksbord och en varsin stol skulle sitta fint. Som det är nu så har vi en stol och en utdragbar skärbräda i köket som får tjäna som matsalsgrupp. Inte hållbart i längden alltså. Speciellt inte om man vill avnjuta en middag tillsammans.... Vårt kök är ju dessutom lagt i hallen. Det första man ser när man öppnar ytterdörren är spisen. Helt otippat och ganska chockerande första gången man kliver in. Därför har vi inte så mycket plats till bord och stolar. Men vi har bestämt oss för ett litet klappbord man skruvar fast i väggen och två klappstolar. Man får helt enkelt tänka "compact living"

 Vi var och utforskade själva byggnaden härom kvällen och upptäckte till vår fötjusning ett stort gemensamt kök (med diskmaskin!) och ett stort "grupprum" med TV, soffor, bardisk, ljudanläggning, fotbollsspel och biljardbord. Perfekt för inflyttningsfest alltså :)

Dessutom så är trädgården utrustad med äppel- och plommonträd. Kan erkänna att de har blivit några frukter kortare sen jag och Anna flyttade in.

Har ju bara 3 km till universitetet och till stan så det är cykeln som gäller. Var längesen jag cyklade så intensivt som jag gör nu och det känns i rump- och benmusklerna. Svär dessutom ganska högt över min cykel i uppförsbackarna. Den har ju små, breda hjul alá terrängkörning så friktionen är aningen för stor. Känns extra surt när Annas stadscykel enkelt rullar uppför trots samma benfrekvens.

 Ska även berätta att danskarna drar vaktmästaryrket i smutsen eftersom vår vaktmästare är ganska trög och glömsk av sig. Vi har endast fått en nyckel till byggnadsporten, den andra skulle vi få i tisdags. Nu är det fredag. Ingen nyckel. Trots intensiva påringningar från oss. Blev sedan lovad nyckeln igår. Då ingen nyckel dök upp så ringde jag idag. Då är karln ledig. Han har alltså ledigt tre dagar i veckan men klarar ändå inte av att komma ihåg en liten nyckel till två svenskar. På måndag ska vi ha nyckeln om han så måste krypa för att komma hit...

Ok blev en ganska stor update men vad gör det...

Kommentarer
Postat av: Josefine

skönt att ni trivs :) jag gillar verkligen er kökslösning! lycka till på ikea! puss

2009-09-05 @ 10:52:47
Postat av: Mamsen

Skulle vara kul att se några bilder från lägenheten.

2009-09-05 @ 20:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0