Läsa

Har gått in i en pluggspiral just nu. Jag sugs djupare och djupare ner i böcker som handlar om det centrala nervsystemet, om rörelseapparaten och om de inre organerna.... Examensdatumen är satta; neuro- och makroanatomi tentas av den 16-17 december medan histologin tentas av den 13-19 januari, beroende på vilken dag man får. Är ju ca 150 studenter som ska hålla framläggning. Histologin är ju nämligen muntlig. Man får två preparat som man ska prata om inför två lärare. Man får ine veta vad det är för preparat utan det ska man komma fram till själv. Jag hoppas på något i stil med epididymis och proximala tibia, helst den med Masson-Goldner trikrom-färgning......

Idag har vi annars haft lektion om hjärtat och om synsinnet. Jag har fått testa på att lyssna på mitt hjärta med stetoskop. Jag är tydligen en totalt hjärtlös person eftersom jag inte hörde ett dugg. Jag skyller helt enkelt på min fantastiska barm. Anna var så snäll och lånade ut sina hjärtljud till mig så jag åtminstone fick höra någonting...

Imorgon blir det repetering av djup ryggmuskulatur och halsens muskulatur med Elin, därav den sena timmen..

Har för övrigt bokat en flygbiljett hem till Svea den 18 december. Landar på arlanda kl 10 så det blir till att gå upp tidigt eftersom jag först måste ta mig till Kastrup...

Läkarens order: Var försiktig så inte nån slår en flaska i bakskallen på dig. Då kan du bli blind. I allafall om primära visuella cortex förstörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0