21

Igår var dagen med stort D. Anna väckte mig på morgonen med present och Ted Gärdestads "För kärlekens skull" strömmande ur datorn. Hon sjöng alltså inte själv, vilket jag kanske ska vara tacksam över... Till frukost hade hon bakat scones och kokat te. Hon är händig hon, min rumskompis Anna. Blev väldigt glad iallafall.
  Senare på dagen kom Ayhan och då blev det middag, hemlagad falafel med pitabröd och så bakade jag en amerikansk äppelpaj till efterrätt. Smarrigt värre. Vi konstaterade dock att det snarare blev falafel-wannabes istället för riktiga, men de var goda iallafall.

 Har varit på föreläsning om matsmältningskanalen och om magsäcken idag. Är roligare nu när vi har lämnat alla muskler och börjat med de inre organerna istället, även om jag verkligen längtar till det här ska ta slut och tredje terminen ska börja.
 Imorgon blir det första hjärndissektionsdagen, ska bli intressant även om jag har slitit mitt hår över alla teckningar vi skulle märka ut betecknelser på tills imorgon. Var säkert 25 olika figurer som man skulle märka ut de olika delarna på. Har spenderat min tid på roligare sätt kan jag säga.

Ska precis sätta mig och kolla på Idol så nu blir det inget mer.

Läkarens order: Har fått lära mig idag att det finns något som heter Sjögrens syndrom. All spottsekretion i munnen upphör, precis som tårsekretionen... Man får alltså leva med ögondroppar och havresoppa (ska tydligen vara jättebra substitut för spott) resten av livet. Detta gör att man blir mer utsatt för karies och tunginfektioner. Tänk på det ni! Var tacksam!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0