Hatar segbloggar...

Äntligen! Fick vänta en evighet kändes det som innan den här sidan laddades upp så jag kunde skriva.

  Idag har iallafall varit en hemmadag. Vaknade imorse och hade lite migränkänningar så jag la mig i sängen igen. Finns inget som är mer underbart, när man egentligen skulle ha gått upp men får en laglig anledning till att bara lägga sig ner och sova igen. Hade dessutom bara en lektion på schemat så jag kände att jag hade råd med lite lyx.

  Har annars varit väldigt organiserad idag. Var till Veri Centret och köpte en pärm (från Marimekko, extremt snygg btw), en hålslagare samt en ......., fick just totalt hjärnsläpp och kommer inte på vad det heter.... Iallafall en sån grej som man häftar ihop papper med. Just det, häftapparat. Lika ofta som jag blir förvånad över min extrema intelligens så skrämmer mig själva frånvaron av den ibland.. Till saken så började jag organisera ihop mitt bombnedslag av olika papper jag fått i skolan. Men nu är de iallafall där, snyggt instoppade i min Marimekkopärm med svarta blommor på, så den matchar bokhyllan.
  Jag känner mig nästan äckligt nöjd med mig själv efter att jag har gjort såna här saker. Jag känner mig praktisk och husfruelig...

  Något inte lika husfrueligt är väl Annas och min tillfälliga kissochbajsålders-svacka. Håller nämligen på och läser om rectum, ändtarmen och canalis analis, analkanalen för tillfället. Det är extremt kul att läsa hur författaren försöker ta sig runt alla pinsamma ord med fackspråk. Eller vad sägs om att faeces kvitteras vid defaekation?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0