Ensam hemma

Anna är på Fyn på kalas och roar sig, under tiden så sitter jag här hemma och pluggar alldeles själv. Man vänjer sig himla fort med att bo tillsammans med någon så det blir väldigt tomt faktiskt när hon inte är hemma. Men jag har ju som sagt en del att göra så tiden går på iallafall. Håller just nu på med att repetera örat och ögats uppbyggning inför möte med Elin imorgon. Dessutom ska jag läsa på till histologi och makroanatomilektionen på måndag och neurodissektionen på tisdag.

  Har även bestämt mig för att ta tag i min viktminskning lite extra. Ska börja med något som heter LCHF-metoden (low carb high fat), den går ut på att man ska äta mycket fett och så lite kolhydrater som möjligt, får vi se om det funkar. Man ska undvika att äta något som innehåller mer än 5 % kolhydrater och efter en snabb koll i kylskåp och skafferi visar det sig att det enda jag har är kött, kyckling, creme fraiche, fetaost, ägg och smör som klarar det kriteriet. Måste alltså handla lite känner jag. Idag har det nämligen blivit omelett till frukost och lunch. Till middag tänkte jag fixa kyckling.

  Har ju ca 2 veckors lov mellan 2:a och 3:dje terminen så tänkte fira lite då med en sista minuten tror jag som belöning. Eller kanske som tröst, beror på resultatet av tentan. Så ska jag bara se till att få nån med mig också. Har väl inte så stor lust att åka själv.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Kul med lchf :) jag försökte mig på det i våras en sväng, det varade typ en vecka ;) jag vill följa med på en sista minuten, vet inte om det går att få ihop bara... Hoppas ! Ta hand om dig gull <3

2009-10-04 @ 16:48:33
Postat av: Jessica

En annan har ju gått upp 6 kg så vi har börjat tänka lite på vikten här med. Har börjat på gym! :D

2009-10-12 @ 11:17:30
URL: http://www.metroblogen.se/feministmemoarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0