Pärlan

Äntligen! Har bytt ut den lilla fjompcykeln mot en riktig cykel värdig en medicinstuderande. Har känt mig i underläge ett tag när jag har glidit in på cykelparkeringen med min lilla gula mountainbike-lookalike (hehe rimmar). Här i Danmark är man ingen riktig dansk om man som tjej inte har en äkta kärringsnurra i glad färg med korg, som gärna ska vara utsmyckad med blomrankor i plast.
  Så nu har vi gjort slag i saken, både Anna och jag. Anna fick igår ett smärre aggressionsutbrott på sin cykel som fick punka för andra gången på två veckor. Jag föreslog då att vi skulle ta oss ner till en cykelhandlare och byta ut våra oduglingar. Sagt och gjort. Nu står den i cykelgaraget och överglänser alla de andra losercyklarna. En pärlemorosa Mosquito Classic med korg. Perfekt! Nu fattas bara blomrankan på korgen. Eftersom jag köpte cykeln ny så ingick det dessutom 3 månaders försäkring och en gratis service. Killen i kassan var så trevlig så, jag och Anna fick tom lampor gratis med till cyklarna, men så är det när man är snygga svenskor med Dankort.

Imorgon så ska jag knäppa lite kort på skönheten och lägga upp... Just nu ska jag ta mig samman och plugga lite. Vi ska ha läsgruppsmöte imorgon så jag kan ju inte komma oförberedd. Imorgon är det dessutom sista schemalagda dagen sen så är vi lediga helt fram till examen så vi ska kunna läsa på så mycket som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0