En olycka kommer sällan ensam...

Endast en månad och tio dagar kvar till jag åker hem till Sverige. Tiden har gått så himla fort. Kan inte förstå att jag snart har gått en hel termin på läkarprogrammet..... Börjar man sedan tänka att jag har elva kvar så kommer man snabbt ner på jorden. Men går alla så här fort så blir det gjort på ett litet kick. Ska se till att klara mig vidare bara också...
  Höll ju en framläggning i måndags inför klassen. Det var lite nervöst. Mikroskopet som vi får använda är ju så känsligt också så det var faktiskt väldigt svårt att ställa in det man ville titta på i mitten av bilden. Men det gick som sagt iallafall. Talade om utförsgångarna från bitestikeln och då är det några ord som är lite svåra att uttala, som Ductus epididymidis, rena tungvrickaren.
  I lördags så var det ju kalas hemma hos Elin som gällde. Det var de svenska tjejerna från klassen plus några av de danska med. Vi blev bjudna på väldigt god mat och en väldans god efterrätt. Måste bara erkänna att jag hade sönder Elins tårtspade med mina nyvunna enorma armmuskler. Det var nämligen en tårta med browniebotten som var lite svår att komma igenom. Jag skulle då demonstrera hur det skulle gå till, så stod jag där då med handtaget i handen och själva tårtspaden låg kvar i tårtan.... Pinigt, men vad gör man.
  På tal om pinigt så ramlade jag i affären idag också :O. Jag måste ha gått över nån våt fläck eller så, det hjälpte ju då inte heller att det var glatt marmorgolv. Pladask så låg jag på golvet. Inte nog med det så ramlade glasögonen av också. Jag måste ha sett ut som nån löjlig parodi på nån seriefigur där jag låg och kravlade. Ytterst pinsamt. Som tur var så var det väldigt lite folk där...

  Annars så har jag varit till FitnessWorld idag med Anna och Irini. Det var löpning på programmet för mig idag, var väldigt trött och mör efteråt.
  Ska också meddela att jag har köpt frukt idag. Äpplen och päron, plus att jag har köpt morötter så nu ska jag minsann vara duktig och äta sånt som det är meningen att man ska få i sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0