Solbränd och svartprickig

Har nu kommit tillbaka efter nästan en vecka i Ugglarp. Har haft kanonväder hela tiden så jag har faktiskt blivit solbränd. Gjorde dock det misstaget att jag hade satt upp mitt hår i en hästsvans så solbrännan på ryggen är så att säga ofullständig, men man kan ju inte få allt här i livet. Var ju dessutom i Ullared och shoppade loss med Elisabeth (måste få med att jag körde bilen dit eftersom Leif inte hade lust att hänka, mästerförare som jag är). Jag hade ju bara tänk mig att handla litegrann men fick en smärre chock när jag kom till kassan. Jaja vad ska man med 1100 kr till om inte spendera dem på GeKå's? Köpte ju bla en klänning som jag fick väl användning för i det varma vädret. Temperaturen gick upp till 30 grader någon dag. Inte illa.
 
  Sista april åkte vi in till Halmstad för att kolla på kasen som ligger på en flotte ute i Nissan. Vi kom väl dit vid kvart över 7. Klockan nio bemödade dem sig med att tända den fördömda kasen, så var det bara att stå och vänta snällt trots att vi längtade hem till pizzan....
 
  Åkte hem igår med färjan. Köpte biljett på terminalen bara för att upptäcka att det var hundra kronor dyrare mot för om jag hade köpt den på internet. Ibland blir man irriterad. Köpte en bok på färjan, Smuts av Katarina Wennstam, den var jättebra så tiden bara flög förbi. Läste ut den samma dag kan jag också tillägga.
Nu i helgen är det bara plugg som gäller för mig. Ska bara färga håret klart först. Lyckas ju stänka överallt så jag har små svarta prickar över hela kroppen. Får hoppas på ett bra resultat iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0