Ølbrød någon?

Idag har jag varit extremt duktig, jag har nämligen varit på FitnessWorld och skaffat medlemsskap. Så nu är det bara till att börja träna. Jag skaffade medlemsskapet trots ett flertal tecken från Han Där Uppe om att jag inte skulle göra det. Det började nämligen med att de inte tog mitt elektronkort och jag hade inte kontanter. Charlotte skulle då ställa upp och betala med sitt Dankort, men då var det något tekniskt fel så det gick inte. Vi knallade då ner till närmaste bankomat men den tog varken mitt eller Charlottes kort. Det var tekniskt fel där med. Vi gick ytterligare en bit till den näst närmaste bankomaten, fungerade inte där heller. Då träffade vi en gubbe som sa att bankomatsystemet i hela stan var nedlagt. Ingen bankomat fungerade. Jaha. Som tur var så låg det ett Danske Bank-kontor i närheten så vi gick in där. Det var självklart stängt men de hade automater utanför ingången. Mitt kort fungerade inte, men när Charlotte testade så gick det som tur var. Vi träffade även på flera andra lättade Danske Bank-människor med Dankort som äntligen kunde ta ut sina pengar.
  Vid det här laget så hade vi gått ganska långt ifrån gymmet så vi tog bussen tillbaka för att spara tid, så fick jag äntligen mitt medlemsskap. Det krävdes även att de hade en bild på mig, antagligen för att kunna identifiera mig om det behövs. Det var bara det att jag inte var särskilt beredd. De tog bilden med webbkamera från datorn i kassan. Jag anser själv att jag blir bäst på kort om jag har utsläppt hår och är utan brillor. Den här dagen däremot så hade vi dissekerat i skolan så jag hade uppsatt hår och glasögon, inte kul. Plus att det förmodligen blev en sån där passkorts-min. Och jag kunde ju inte bara säga att "vänta en sekund jag måste göra mig så fin som möjligt först" skulle ju verka lite löjligt och ytligt om inte annat. Men men, jag får väl se nästa gång jag går in om de sitter där bakom dataskärmen och hånskrattar när de får syn på mig.

  Har också stiftat bekantskap med en riktig dansk delikatess. I Danmark är det väldigt vanligt att äta rågbröd till lunch, dessutom så är det ju väldigt vanligt att dricka öl. Två danska klassiker alltså. Men då är det nån extremt smart person som kom på man kan inte få för lite av det goda så varför inte kombinera de här två? Man blandar alltså öl och rågbröd i en kastrull på spisen, värmer och rör om till det blir en degig massa. Fick frågan av en kille i korridoren om jag testat ölbröd någon gång. Jag fattade ingenting hade aldrig hört talas om det förut. Då var det någon som hade rester kvar som jag fick se. Det luktade inte helt otippat öl och rågbröd och det såg ut som bajs. Skulle aldrig få för mig att äta det däremot, kanske efter en vecka på en öde ö utan mat och vatten, då kan jag överväga det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0