Juni, juli, augusti...

Snart är maj slut. Bara bra tycker jag. Nu får det gärna bli sommar på riktigt, med sommarlov och allt.
  Åker ju som sagt till Sverige på torsdag så blir det lite studentfirande och lite pre-födelsedagsfirande för Rasse innan jag åker tillbaka igen.
  Har haft en riktig långhelg, så himla skönt. Bara slappat och tagit sovmorgon =D Var visserligen på fitnessworld i lördags och kämpade järnet ska jag säga. Är totalt fascinerad av hur mycket svett en människa innehåller. Fascinerad och även lite äcklad på samma gång. Att svettas är ju inte det mysigaste precis. Men det känns väldigt bra efteråt.
  På lördagkvällen sedan så var det flera i klassen som gick ut tillsammans, jättekul hade vi. Är himla glad för min klass, har inte kunnat haft mer tur. Trisha hade dessutom med sig en kompis från Sverige som var här och hälsade på. Gjorde att man fick lite hemlängtan så nu är det skönt att man snart ska åka hem en sväng.

  Idag så har det varit föreläsning om placentan och även om ögats bindvävsapparat. Placentautvecklingen är himla intressant faktiskt men ögonen däremot.... Faktiskt allt som har med huvudet att göra är hur tråkigt som helst. Allt är så komplicerat och overkligt. Det går liksom inte att föreställa sig hur allt ser ut när det ligger där inne. Så är det ju alla dessa namn man måste lära sig. Långa ska de vara också. Men man ska inte klaga, det är bara att bita ihop. Även om jag är väldigt sugen på att avskilja huvudet från kroppen just nu.
  Men hallelujah det är faktiskt en dag att fira idag! Vi hade den sista histologitimmen för terminen iom placentaföreläsningen så nu kan man äntligen koppla av lite från alla mikroskopipreparat. Vi avslutade med en quiz. Som jeopardy ungefär. Vi körde tjejerna mot killarna och vi ledde långt in i första omgången men åkte sedan på storstryk. Måste erkänna även om det smärtar att några av de duktigaste faktiskt är killar så det var lite ojämna lag om man säger så.

  Imorgon är det sovmorgon, börjar inte förrän kl 10.15. Då är det bara att forstätta nöta på med ansiktets innervation och tuggmusklerna. Sedan blir det embryologiföreläsning, det jag tycker är mest intressant just nu. Dagen avslutas självklart med en föreläsning om kraniets och ansiktets uppbyggnad. Det är något hemskt vad de tjatar.. Men man måste ju lära sig och med tanke på ett jag har kämpat lite med skallen nu så är det väl bra om jag lyssnar.

  Har även köpt en födelsedagspresent till Rasse idag. Fick tag på den, enligt mig, perfekta presenten så jag hoppas han blir glad!

Kommentarer
Postat av: mamsen, Rasmus

Kul det blir när du kommer.

2009-05-28 @ 06:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0