Brillorna är ett minne blott

Skulle putsa mina glasögon inför dissektionen i onsdags då jag helt plötsligt stog med en båge i var hand. Glasögonen gick alltså av på mitten. Inte bra alls. Speciellt som jag har mitt reservpar i Sverige. Som tur är så har jag ju mina linser, men det är bara drygt att hålla på med dem, iallafall på kvällarna och när jag är ledig. Fast jag har varit sugen på att köpa nya glasögon länge nu så jag får väl se detta som en bra anledning till det.
  Nästa helg blir det Sverige som gäller. Åker hem på torsdag och stannar tom måndag, blir himla kul det. Det som är synd är bara att jag är tvungen att åka hem innan Rasmus födelsedag, men så kan det gå. Får fira honom under helgen istället.
  Annars har det varit väldigt lugnt den här veckan. Var ju Kristi Himmelfärdsdag igår så vi var lediga och idag var det bara en föreläsning på morgonen så det blev hemmadag idag med. Nästa vecka blir sista veckan med anatomi för den här terminen. Ska bli så skönt. Den andra juni börjar vi med genetik, det blir nog väldigt spännande. Tycker det är kul med arvsanlag och sannolikheten med nedärvning. Det värsta är bara att vi får sommarlov så sent. Inte förrän den 26 juni slutar vi. Har iallafall fått sommarjobb på hemtjänsten i år igen, blir bra det. Trivs väldigt mycket där.
  Idag har bara varit en lugn dag, väldigt skönt att bara slappa. Imorgon tänkte jag gå lite på stan och kolla på studentpresent respektive födelsedagspresent till Jessica och Rasmus. Vet på ett ungefär vad jag ska köpa så det blir bra det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0