Vart är Sverige på väg?

Var ute igår kväll tillsammans med Anna och missade därför melodifestivalfinalen. Kollade då på svt's webb-TV för att se reprisen idag och vad är det jag ser? Malena vinner och går vidare till Moskva! Skandal! Allting såg så lovande ut efter jurynas (heter det så?) röster med Måns i topp och Caroline och EMD strax efter, men vad har hänt med det svenska folket? Majoriteten röstar på en operasång av Fredrik Kempe. Illa. Krävs nog ett smärre mirakel för att vi ska klara oss igenom kvalet till själva Eurovision om ni frågar mig.
  Ja, ja, hade iallafall kul igår. Åkte över till Anna, som bor i universitetsparken, på kvällen så gick vi senare ner på stan och träffade Djavid, Magnus och Emil som satt och spanade på tjejer och rackade ner på deras killar (avundsjuka?). Men killar är ju av naturen oftast tråkiga när det kommer till att dansa så vi skiljdes åt när jag och Anna inte längre hade lust att sitta stilla.
  Var även på inflyttningsfest i fredags hos Anne i min klass. Vi hade himla problem att hitta efter att vi klivit av bussen så vi irrade runt ett helt område kändes det som innan vi slutligen kom fram. Blev väldigt avundsjuk på Annes lägenhet som hon delade med en annan tjej. Den såg nyrenoverad ut och så var den ju komplett med kök och allt. Är himla drygt att dela kök tycker jag så det skulle va väldigt skönt med en lägenhet. Fast det dröjer nog till hösten innan jag kan tänkas få någon.
  Har faktiskt varit så duktig att jag ahr städat mitt rum idag. Såg ut som ett bombnedslag innan och det krävdes gymnastiska kunskaper för att ta sig från ene delen av rummet till den andra. Men nu är det alltså ordning och reda.
  Ska kolla på "Melodifestivalen -dagen efter" nu om jag orkar se på eländet..... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0