Sommartider, hej hej, sommartider

Oj oj sommaren närmar sig och idag var det riktigt varmt vårväder ute faktsikt. Hade helt ärligt totalt glömt bort att man skulle ställa om klockan till idag. Var ju ute med Trisha och grabbarna igår och när vi sedan skulle ta oss hem med bussen så kunde vi inte fatta varför klockan på rådhustornet gick en timme för fort....
  Vi hade iallafall jättekul igår, var på Broen, ett skepp som ligger i hamnen. Det blev ganska sent, eller tidigt kanske man ska säga. Kom inte i säng förrän halv åtta i morse, sommartid alltså... Så såg jag ju också på min dator att även den gick en timme för fort, den som alltid gått rätt innan. När jag sedan gick ut i köket för att käka frukost så hade någon satt upp en lapp bredvid köksklockan; "Husk sommertid begyndet, + 1 time". Och då trillade polletten ner, fattar inte att jag har kunnat missat det. Tur att det inte var en vardag när man skulle upp i skolan. Annars så har jag varit iväg och handlat lite idag plus att jag har läst i Bevægeapparatets anatomi till imorgon.
  Imorgon ska jag dessutom en sväng till läkaren för att förmodligen få ett nytt recept på min migränmedicin. Vi får se om vi kan förstå varandra. Jag förstår väl henne men danskar har extremt svårt för att förstå svenska har jag märkt. Mycket tror jag det är att de inte vill förstå, lite som fransmännen med engelska skulle jag tro. Men det löser sig, jag får prata tyyyydligt och i värsta fall får jag väl ta till engelskan.

  Nu är det för övrigt bara 5 dagar kvar! Sedan så kliver jag i land på svensk mark. Ska bli härligt med ett avbrott från studierna och att få träffa alla där hemma. Trisha gör mig sällskap på tåget till Köpenhamn så det blir roligt det. Våndades faktiskt lite för att sitta 3,5 timme ensam på tåget, det är så trökigt men nu får jag som sagt sällskap. Tiden går så himla mycket fortare då. Däremot tar vi inte samma flyg hem, jag lyfter en timme tidigare än henne. Trisha bokade nämligen senare än mig och då blev det billigare med ett senare flyg.

Nu ska jag kolla på Van Veeteren på svenska fyran, har aldrig sett de filmerna men tänkte passa på nu när de börjar från början...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0