Nu är biljetterna bokade!

Nu har jag bokat mina biljetter hem till Sverige! Så se upp för den 3:e april smäller det, då kommer jag till Gävle. Det blir först tåg till Köpenhamn, därefter flyg till Arlanda och sedan tåg igen till Gävle. Tror jag skulle komma fram vid 18.30-tiden. Sedan så åker jag inte hem förrän den 14:e april. Blir skönt det att få besöka civilisationen ett tag.

  Sedan så har jag ju varit ute med klasskompisarna i lördags. Började med att vi tjejer träffades hemma hos Anna innan vi drog till Mads. Då vi väntade på bussen inne i stan så träffade vi på en grinig och synbart berusad gammal tant (ok hon var i 50-årsåldern). Hon berättade mycket tydligt för oss vad hon tyckte om tjejer som höll på och tjattrade, hon hade minsann jobbat i 12 timmar (snarare druckit om ni frågar mig) och orkade inte höra på något tjat. Vi låtsades inte om henne bara, men vi va tacksamma mot den killen i busskuren som ställde upp till vårt försvar. Då vi sedan skulle på bussen så visade det sig att tantalaran skulle med på samma buss. För att provocera satte hon sig självklart bredvid oss trots att det fanns gott om tomma platser i andra änden av bussen. Vi pratade dock på vilket resulterade i att tanten skrek "Håll käft!" för fulla lungor så hela bussen hoppade. Sara-Irini som också går i min klass och var enda danskan i vårt sällskap sade tanten några sanningens ord och som tur var så klev hon av kort därefter. Förutom denna lilla episod så hade vi verkligen superkul vi var som sagt till Mads där vi mötte upp med killarna innan vi stack ner på stan, men som alltid när man har roligt så går tiden fort och innan vi visste ordet av så var klockan 04.00 och vi klev på sista bussen hem.

Söndagen blev därmed som väntat en slappardag där jag tog igen all sovtid jag missat. Håller dessutom på att försöka sluta bita på naglarna, men det är svårt. Jag målade dem med nagellack häromdagen men det höll ju till idag, så nu är naglarna nerbitna igen så de gör ont  :´(
  Men jag får skylla mig själv, jag är en dålig människa, som jag brukar säga till Charlotte varje gång jag köper choklad eller biter på mina naglar.

Idag har ju varit en sådan där "8.15-10"-dag i skolan så jag har passat på och handlat lite och nu är det reprisen av Andra chansen som gäller. Har dessutom gjort lite plats i frysen åt stackaren som delar utrymme med mig. Jag hade nämligen brett ut mig så pass mycket att jag hittade en lapp i vårt kylskåp där han frågade om vi inte kunde dela frysfacket istället?
  Ikväll blir det ju också Spårlöst! Mitt favvisprogram. Då ska jag bunkra upp med chokladpudding med grädde denna gång, kvällen till ära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0